הסניגורית הציבורית: "לעצור את הפגיעה בזכויות העצורים"

    ישראל רובין No Comments on הסניגורית הציבורית: "לעצור את הפגיעה בזכויות העצורים"

    במכתב ליועמ"ש לממשלה ולשר הבט"פ מתארת הסניגורית הציבורית אירועים בהם הולנו עצורים על כיסא או מזרן ובמקרה מסוים אף דווח על החזקה של עצור במשך שעות ארוכות בניידת משטרה. לדבריה נטען כי תנאי השהייה בתחנות המשטרה אינם מיועדים להלנה ובחלקם אין שירותים. כמו כן דווח על מניעת מזון, שינה ותרופות

    בית מעצר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען פנתה היום (שני) לשר לביטחון פנים וליועצת המשפטית לממשלה בדרישה להפסיק במיידי את המצב שבו מלינים עצורים רבים בתחנות המשטרה בתנאים מחפירים לכאורה ולא מעבירים אותם למתקן כליאה מסודר.

    כנען כתבה כי בחודש האחרון הם עדים להתגברות מדאיגה של אותם מקרים, בהם מוחזקים עצורים "בתנאים הקשים המנוגדים לפסיקת בית המשפט העליון". היא מציינת כי הרקע לכך הוא ככל הנראה המחסור במקומות כליאה בשירות בתי הסוהר.

    במכתב מציינת עו"ד מיסד כנען שתמונת המצב המתקבלת מדיוני בתי המשפט ומדיווחיהם של סניגורים ציבוריים ברחבי הארץ היא של החזקת עצורים בתנאים קשים ובלתי הולמים במתחמי שהייה בתחנות המשטרה שתכליתם איננה החזקת עצורים במשך שעות ארוכות, לא כל שכן במשך לילה שלם או יותר.

    היא מתארת אירועים בהם הולנו עצורים על כיסא או מזרן ובמקרה מסוים אף דווח על החזקה של עצור במשך שעות ארוכות בניידת משטרה. לדבריה נטען כי תנאי השהייה בתחנות המשטרה אינם מיועדים להלנה ובחלקם אין שירותים. כמו כן דווח על מניעת מזון, שינה ותרופות.

    במכתב נטען עוד כי "התנהלות זו גורמת לפגיעה קשה ובוטה בליבת זכויותיהם החוקתיות של עצורים לכבוד, לבריאות, ולפרטיות", וכמו כן מעמידה את העצורים בסיכון מוגבר להודעות שווא ובאופן כללי מעלה את החשש להרשעות שווא.

    לאור זאת "הסניגוריה הציבורית קוראת לנקוט באופן מידי ודחוף בכל האמצעים הנדרשים להפסקה מידית של הלנת עצורים בתחנות משטרה ולהבטחת מכלול זכויותיהם כפי שקבעו החוק והפסיקה, כמו גם לנקוט בכל האמצעים שיביאו להפסקת בקשות הדחיה של המדינה בבג"ץ שטח המחיה וליישומו המלא כפי שראוי היה לעשות כבר מזמן".



    0 תגובות